Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Świetlica jest czynna w godzinach 6:45–16:30

Świetlica szkolna jest integralną i ważną częścią szkoły. Realizuje szereg zadań, które wzmacniają opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne odziaływanie szkoły. 

Przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci rodziców pracujących oraz dzieci,  którym rodzice nie mogą zapewnić opieki w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.

Dzieciom przebywającym w świetlicy oferujemy uczestnictwo w różnorodnych formach zajęć świetlicowych. Organizowane są między innymi:

  • zajęcia czytelnicze –wpływają na rozwój osobowości oraz wrażliwości dzieci, rozwijają wyobraźnię, mają wpływ na wzbogacenie słownictwa. W naszej świetlicy staramy się zainteresować wychowanków czytelnictwem poprzez cykliczne zajęcia pt. „Czytanie na dywanie”,
  • zajęcia żywego słowa - ich celem jest zbliżenie dzieci do sztuki. W świetlicy  to przede wszystkim czytanie poezji, opowiadanie, inscenizacje,
  • zajęcia manualne – są najbardziej rozpowszechnioną formą twórczości dziecięcej. Uczą pomysłowości, wrażliwości i rozwijają wyobraźnię,
  • gry i zabawy dydaktyczne –  celem tych zajęć jest kształcenie  wartość  poznawczych,  takich jak pamięć, uwaga, myślenie. Dzieci poszerzają i utrwalają wiadomości zdobyte na lekcji, rozwijają spostrzegawczość i pomysłowość, uczą się przestrzegać zasad i reguł,
  • gry i zabawy stolikowe – ich celem jest rozwój takich umiejętności jak: spostrzeganie, porównywanie, myślenie, pamięć. Gry tego typu kształtują też u dzieci umiejętność postepowania zgodnie z określonymi regułami oraz uczą zdrowej rywalizacji. Do gier i zabaw stolikowych zaliczamy wszelkie gry planszowe, gry w karty, szachy, puzzle itp.,
  • zabawy psychologiczne– oprócz rozwijania kreatywności, kształtują poczucie bezpieczeństwa w grupie, rozwiązują konflikty wychowanków, budują ich wiedzę o sobie samych,  innych ludziach, podnoszą samoocenę i rozwijają wiarę we własne siły,
  • gry i zabawy ruchowe w budynku i na powietrzu – zajęcia te zaspokajają naturalną potrzebę dzieci, jaką jest ruch. Zabawom  ruchowym towarzyszy duża dawka radości i zadowolenia, a to sprzyja odprężeniu i odpoczynkowi.